Odwiedza nas 114 gości oraz 0 użytkowników.

Sprawozdanie z IV Ogólnopolskiego Rajdu Motorowego PTTK „Dzień Kobiet w Tarnowie”

W dniach 11-12 marca 2023 KTM Tajfun Poraj organizował IV Ogólnopolski Rajd ”Dzień Kobiet w Tarnowie”.

Pierwszy dzień rajdu rozpoczęliśmy w Dobczycach od wręczenia kwiatów przybyłym Paniom. Następnie pod opieką znakomitego przewodnika pana Piotra Przęczka udaliśmy się na zwiedzanie Dobczyc. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od krótkiego wykładu na temat historii Dobczyc po czym, udaliśmy się do kościoła Matki Bożej Wspomożenia Wiernych, przeszliśmy uliczkami miasta omawiając pokrótce mijane zabytki i dotarliśmy do średniowiecznego zamku orazSkansenuDrewnianego Budownictwa Ludowego wpisanego na Małopolski Szlak Architektury Drewnianej.  W trakcie zwiedzania zamku Pani Maria Topa z Oddziału PTTK Dobczyce wręczyła uczestnikom rajdu Srebrne Odznaki „Przyjaciel Ziemi Dobczyckiej”. Nadbrzeżem Jeziora Dobczyckiego dotarliśmy do korony Zapory Wodnej  skąd zeszliśmy na parking. Następnie udaliśmy się na trasę Rajdu gdzie mogliśmy zobaczyć Opactwo Ojców Cystersów w Szczyrzycu gdzie na uwagę zasługuje kościół  z 1620 r. pod wezwaniem Najświętszej Marii Panny. Wewnątrz cudowny obraz Matki Boskiej z Dzieciątkiem, namalowany w XVI w. zapewne przez włoskiego artystę.Opuściliśmy Szczyrzyc i udaliśmy się do zamkuKmitów i Lubomirskich w Nowym Wiśniczu.  Korpus zamku, wczesnobarokowy z fragmentami renesansowymi, zbudowany jest na planie czworoboku z wewnętrznym dziedzińcem i zwieńczony czterema basztami w narożach. Pałac otoczony jest fortyfikacjami bastionowymi o 5-bocznym narysie, z początków XVII w., mieszczącymi w kurtynie wschodniej wczesnobarokową bramę wjazdową. Pierwszy dzień zakończyliśmy w hotelu Kasztel, w Rzezawie gdzie po smacznym obiedzie rozegraliśmy konkurencje sprawnościowe które wyłoniły zwycięzców klasyfikacji załóg.

Drugi dzień rozpoczął się od wykwintnego śniadania po którym zostały ogłoszone wyniki rywalizacji,a wyłonieni  zwycięzcy otrzymali puchary: Miejsce I zajęła drużyna  Aliny Kaim i Mirosława Mazanka, miejsce II drużyna Barbary i Andrzeja Jastrzębskich, a miejsce III drużyna Magdaleny Michniewskiej i Patryka Leśniak. Oprócz pucharów wszystkie załogi otrzymały nagrody rzeczowe ufundowane przez Zarząd Oddziału PTTK w Poraju.Po wymeldowaniu się z hotelu udaliśmy się do Muzeum Wincentego Witosa w Wierzchosławicach gdzie pani przewodnik przekazała nam wiele informacji o wielkim mężu stanu jakim był Wincenty Witos. Następnym punktem było  Muzeum Etnograficzne w Tarnowie przedstawiające historię i obyczaje Romów w Polsce.Przeszliśmy następnie na Stary Rynek w Tarnowie który jest w Kanonie Krajoznawczym Polski, a imprezę zakończyliśmy pod Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej w Tarnowie by tradycji Rajdu ”Dzień Kobiet” (która co rok odwiedza Sanktuarium Maryjne) stało się za dość .

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom rajdu i zapraszam na inne nasze rajdy z KTM "Tajfun Poraj".